onsdag 11. januar 2012

Quiltebutikker

Det finnes et utrolig utvalg av quiltebutikker på nettet. Noen bra - noen mindre bra. Noen er oversiktlige andre rotete.  Stort utvalg - lite utvalg. Enkelt sagt - du finner det meste.  Her kommer link til noen nettbutikker som jeg stikker innom:

POLARQUILT
Dette er vel min favorittbutikk på nettet, er super super raske og har masse fint.  Porto kommer i tillegg, handler du for over 600 kr. får du en meter stoff med (du kan ønske farge)

OLAUGS QUILT
Har et veldig stort utvalg og er litt uoversiktlig.  Har masse batikk og har også salg en gang i blant.  Har mye veskeutstyr.  Her får du også en meter stoff med på kjøpet ved å handle for en viss sum. (tror det er 700,-)Porto kommer i tillegg.

DESIREE'S LAPPETEKNIKK
Har et ganske bra utvalg - og sender portofritt med faktura i pakken. Du får også med en meter gratis stoff ved å handle for en viss sum.  Tar kredittopplysning av deg.

LEANNE
Denne butikken har jeg ikke handlet i selv - ser den er omtalt på endel blogger.  Virker som de har mest til klær, men også endel utstyr og kjekt å ha.  Vel verdt å sjekke ut i alle fall.


LAPPEDILLA
Ser ut til å ha det meste innen lappeteknikk

 STOFFOGSTIL
Har lite til lappeteknikk, men mye utstyr og tilbehør
Butikken omtales på mange blogger og mange finner mye fint der.  Jeg har ikke dukket så langt inn i den.


 KAKTUSQUILT
Tradisjonell quiltebutikk som har det du trenger.


- NORTHERN QUILTS
Egen produksjon av mønster og har mye utstyr.  Handler du for over kr. 700 får du med 3x30cm stoff.

TEXTART
Dette er en ganske nystartet nettbutikk som jeg kom over en dag.  Vet ingenting om denne butikken men ta en titt - de virket som de hadde lave priser på det jeg kikket på i alle fall

Dette er bare en liten del av de butikkene jeg titter innom av og til.  Alltid spennende å se om er finner noe fint.  Synes vel de norske butikkene er veldig like, du finner de samme mønster, stoffer og tilbehør hos de fleste.  Savner en norsk butikk som er litt anderledes med litt sprekt utvalg i stoffer (for det finnes)
Sikker noen butikker jeg har glemt - som burde vært med her - gi meg et lite tips om det så skal jeg legge ut link.

Når det gjelder å handle på nettet i utlandet har jeg et innlegg på min blogg - det kan du lese her.

2 kommentarer:

  1. Dette var en flott oversikt over butikker.

    SvarSlett
  2. Hei. Dette stemmer med mine erfaringer også. Best oversikt har Desiree og Polarquilt.
    Men er du fan av Ebay kan du finne utruligt med stoffer, jelly roll, layer cake osv. Har virkelig gjordt bra kupp der. Glidelåser spesiellt. Ferdig spoler undertråd til 2-3 kr pr stk med porto(7,50 hos Olaug quilt). Kan anbefales.

    SvarSlett